≤стор≥¤

≤стор≥¤ винайденн¤ Zippo

ƒжордж √рант Ѕлейсделл

ј почалос¤ все з того, що один пан на ≥мТ¤ ƒжордж √рант Ѕлейсделл (англ. George Grant Blaisdell) побачив у руках свого компаньйона на веч≥рц≥ в≥трозахищену запальничку австр≥йського виробництва, ¤ка й стала прототипом майбутньоњ Zippo. Ћегенда описуЇ ≥стор≥ю њњ по¤ви так.

” 1932 роц≥ за час≥в Ђ¬еликоњ депрес≥њї в далек≥й јмериц≥ в м≥стечку нафтовик≥в Ѕредфорд (ѕенс≥льван≥¤) в звичайний с≥льський клуб на танц≥ прийшов ƒжордж Ѕлейсделл. “од≥ в≥н був сп≥ввласником ф≥рми з виробництва простого нафтовидобувного обладнанн¤. ўе в юност≥ в≥н мав справу з металом ≥ був досить винах≥дливим.

“анц≥ ≥ порожн≥ балачки про пол≥тику скоро набридли ƒжорджу, ≥ в≥н вийшов покурити на веранду клубу, де знайшов свого друга ƒ≥ка ƒрессерома. “ой лише пихкав ≥ все намагавс¤ зн¤ти кришку з≥ своЇњ старенькоњ австр≥йськоњ запальнички. ƒ≥к був досить забезпеченою людиною, ≥ ƒжордж дозволив соб≥ зробити йому зауваженн¤: Ђ„ому б тоб≥ не купити б≥льш презентабельну запальничку?ї ƒ≥к нарешт≥ з≥рвав кришку ≥ чиркнув кол≥щатком. Ќезважаючи на досить сильний в≥тер, загор≥вс¤ вогник, ≥ ƒ≥к прикурив свою сигарету. Ђ“ому що ц¤ працюЇ!ї - буркнув ƒ≥к у в≥дпов≥дь на питанн¤ ƒжорджа. ” той же момент ƒжорджев≥ спало на думку: Ђ«апальничка! ќсь що пост≥йно потр≥бно людин≥ незалежно в≥д њњ матер≥ального становища!ї « тих п≥р голову ƒжорджа не полишала ≥де¤ виробництва над≥йних запальничок, доступних кожному.

ѕочав в≥н з того, що отримав ексклюзивну л≥ценз≥ю на ≥мпорт австр≥йських запальничок у —Ўј ≥ закупив невелику парт≥ю дл¤ продажу. Ќе зум≥вши продати жодноњ, в≥н ви¤вив у них де¤к≥ дефекти ≥ вир≥шив створити власну запальничку, ¤ка б не гаснула. Ѕлейсделл орендував невелике прим≥щенн¤ в буд≥вл≥ майстерень з обробки металу, заповнив його старими верстатами, найн¤в трьох слюсар≥в, ≥ робота закип≥ла.

” першу чергу Ѕлейсделл зменшив розм≥ри запальнички так, щоб вона пом≥щалас¤ в долон≥. ѕот≥м в≥н, згадавши стражданн¤ друга ƒ≥ка, з'Їднав кришку з корпусом запальнички петелькою. “епер можна було в≥дкривати ≥ запалювати њњ одн≥Їю рукою. ¬≥трозахисний екран навколо гнота в≥н лишив незм≥нним, збер≥гши нав≥ть к≥льк≥сть отвор≥в. “рохи удосконалив кол≥щатко ≥ крем≥нь. Ѕензин заливавс¤ пр¤мо в корпус, ¤кий з простого латунного зробивс¤ хромованим. перша модель Zippo Phantom

ќтже, новий товар був готовий. ќтримав в≥н назву ЂZippoї. Ќазва теж зТ¤вилас¤ спонтанно . ѕриблизно в цей же час в —Ўј була винайдена суц≥льна металева заст≥бка, що отримала у нас назву Ђблискавкаї, а на батьк≥вщин≥ - Ђzipperї. Ѕлейсделлу подобалос¤ звучанн¤ слова Ђzipperї, але воно вже було запатентоване, ≥ в≥н вир≥шив назвати св≥й витв≥р сп≥взвучно Ц Ђzippoї.

÷≥на новоњ Ђв≥трозахисноњї запальнички становила $ 1.95. ” перший же м≥с¤ць вдалос¤ продати 82 штуки. ƒ≥ло п≥шло. Ќад≥йн≥сть, зручн≥сть ≥ доступна ц≥на Zippo швидко завоювали њй попул¤рн≥сть, але все-таки основною њњ ф≥шкою стала практично безстрокова гарант≥¤. ≤нженер Ѕлейсделл так полюбив своЇ д≥тище, що прис¤гнувс¤, що зовн≥шн≥сть Zippo не зм≥нитьс¤, поки в≥н живий.

јле й п≥сл¤ його смерт≥ запальничка практично зберегла св≥й вигл¤д. ѕравда, де¤к≥ модел≥ стали витончен≥шими, багатшими ≥ ¤скрав≥шими. јле та над≥йн≥сть, дос¤гнута вже на початку, залишилас¤ незм≥нною. Ќедарма в музењ Zippo в Ѕредфорд≥ збер≥гаютьс¤ запальнички вс≥х час≥в, починаючи з випуску 1932 року. ≤ вс≥ вони працюють!

ѕродовжуючи тему ≥стор≥њ всесв≥тньо в≥домих запальничок, не можна пропустити розпов≥дь про рекламний талант њх творц¤ - Ђћ≥стера «≥ппої, а саме так стали називати ≥нженера Ѕлейсделла ще з моменту випуску першоњ парт≥њ запальничок.

ќдним з перших крок≥в Ѕлейсделла щодо просуванн¤ свого товару стала розсилка поштою на адреси магазин≥в, бар≥в ≥ клуб≥в рекламних лист≥вок, в ¤ких Zippo представл¤лас¤ ¤к найнад≥йн≥ша запальничка, що працюЇ в будь-¤ких погодних умовах. ” н≥й покупц¤м Zippo пропонувалос¤ провести так званий Ђфен-тестї. ¬≥н пол¤гав у тому, що Zippo запалювалас¤ на в≥дстан≥ не б≥льше метра в≥д ув≥мкненого електровентил¤тора (фена). якщо прот¤гом тижн¤ хоч раз вона не спрацьовувала, покупець м≥г повернути њњ продавцев≥ та одержати своњ грош≥ назад. ЌагадаЇмо, що ц≥на Zippo на той час була лише $ 1.95. “≥ ж сам≥ д≥њ пропонувалос¤ зд≥йснити з ≥ншими запальничками ≥ переконатис¤ в переваз≥ Zippo. Ћегендарна реклама з д≥вчиною

÷ю ж ≥дею вже в 1937 роц≥ було продовжено в першому великому рекламному оголошенн≥ Zippo в нац≥ональному журнал≥ дл¤ чолов≥к≥в Ђ≈сквайрї (Esquire). Ѕлейсделл позичив грошей ≥ викупив за $ 3.000 ц≥лу стор≥нку журналу (що на той час було ну дуже широким жестом), на ¤к≥й в≥н пом≥стив текст, що рекламуЇ в≥трозахисн≥ властивост≥ запальнички (windproof lighter), њњ дов≥чну гарант≥ю (lifetime guarantee) ≥ вар≥ац≥њ моделей (на той час з'¤вилос¤ к≥лька моделей Zippo з грав≥юванн¤м). Ќа стор≥нц≥ була намальована приваблива д≥вчина, що запалюЇ Zippo на в≥тр≥. Ќапис п≥д картинкою говорив: Ђ¬она пройшла фен-тестї. —аме це оголошенн¤ вважаЇтьс¤ ≥сторичним, тому що п≥сл¤ його публ≥кац≥њ за Zippo м≥цно закр≥пивс¤ терм≥н Ђв≥трозахиснийї, а завд¤ки одухотворенню запальнички багато чолов≥к≥в стали вважати њњ своЇю Ђдоброю подругоюї. ѕроте до ц≥Їњ под≥њ творець Zippo Ѕлейсделл не мав кошт≥в на дорогу рекламу, ≥ в≥н вигадав такий х≥д ...

«гадавши про свого шк≥льного товариша, ¤кий волод≥в у Ѕредфорд≥ гаражем м≥жм≥ських автобус≥в, Ѕлейсделл попросив його роздати своњ запальнички вод≥¤м автобус≥в дл¤ того, щоб вони демонстрували пасажирам њх в≥трозахисн≥ ¤кост≥. ¬ оплату за таку рекламу вод≥њ отримували запальнички в особисте користуванн¤ безкоштовно. ÷е була ген≥альна безвитратна реклама, вона вперше поширила славу Zippo за меж≥ Ѕредфорда. Ќайкращий подарунок!

„имало потрудивс¤ ћ≥стер «≥ппо, намагаючись дос¤гти Ђперсонал≥зац≥њї свого д≥тища. ”же через р≥к п≥сл¤ початку випуску запальничок в≥н став прикрашати њх гравюрами ≥ малюнками по емал≥. —початку це були прост≥ модел≥ Zippo ≥з зображенн¤м п'¤ниц≥, голови собаки чи кон¤. ѕот≥м Ѕлейсделл став грав≥рувати особист≥ монограми ≥ логотипи компан≥й. «абарвленн¤ ≥ форма монограм пост≥йно вар≥ювалис¤, однак доплата за под≥бну роботу залишалас¤ незм≥нною: всього $ 1.00. –екламн≥ лозунги дл¤ ц≥Їњ продукц≥њ були обран≥ Ѕлейсделлом, ¤к завжди, вкрай вдало: Ђѕодарунок, ¤кий завжди з ¬амиї або Ђѕодарунок, ¤кий згадуЇтьс¤ ст≥льки раз≥в, ск≥льки ¬и запалюЇте свою Zippoї.

¬ир≥шальний момент у справ≥ персонал≥зац≥њ Zippo настав у 1936 роц≥, коли нафтова компан≥¤ Ђ ендалл ќйлї (Kendall Oil), що поставл¤Ї Ѕлейсделлу гас дл¤ заправки запальничок, замовила 500 Zippo з≥ своњм логотипом. « тих п≥р ≥ до цього дн¤ Zippo усп≥шно розробл¤Ї престижний напр¤мок виробництва запальничок ¤к предмету мистецтва. ј вже в наступному, 1937, роц≥ ф≥нансов≥ усп≥хи Zippo, що стали насл≥дком вдалоњ рекламноњ компан≥њ Ѕлейсделла, дозволили йому почати виробництво так званоњ Ђспортивноњ сер≥њї. Ќа корпусах запальничок зображувалис¤ мисливець, рибалка, гравець у гольф, спортивна ¤хта, лижник, бейсбол≥ст, тобто сюжети, пов'¤зан≥ з≥ спортом на в≥дкритому пов≥тр≥. ÷е дало змогу створити ст≥йкий зв'¤зок, асоц≥ац≥ю м≥ж Ђв≥трозахисноюї Zippo та живою природою.

≤, нарешт≥, у передвоЇнн≥ роки ћ≥стер «≥ппо пров≥в ще одну вдалу рекламну акц≥ю, ¤ка дозволила йому реал≥зувати б≥льше н≥ж 300 000 запальничок. ” т≥ часи в барах ≥ кафе була поширена (щоправда, нелегально) одна проста гра п≥д назвою Ђпанчбордї (punchboard). Ќа ст≥ну в≥шалас¤ дошка з одн≥Їю або двома тис¤чами отвор≥в, заклеЇних папером. ¬с≥ отвори п≥д папером були пронумерован≥ у дов≥льному пор¤дку. Ќа верхн≥й частин≥ дошки були написан≥ виграшн≥ номери. Ѕудь-¤кий в≥дв≥дувач всього за 2 центи м≥г ткнути ол≥вцем в один з отвор≥в ≥, ¤кщо номер у в≥дкритому отвор≥ зб≥гавс¤ з номером вгор≥ дошки, щасливчик отримував приз Ц запальничку Zippo. «авд¤ки панчборду попул¤рн≥сть Zippo стала всеамериканською. ј пот≥м почалас¤ ƒруга —в≥това в≥йна, ≥ попул¤рн≥сть Zippo переступила меж≥ —Ўј.

¬загал≥ п≥д час ƒругоњ —в≥товоњ в≥йни чимало американських товар≥в стали всесв≥тньо в≥домими. —еред них бритви Gillette, годинники Hamilton, автомашини Jeep, шоколад Hershey's ≥, звичайно ж, запальнички Zippo. «≥ппо на в≥йн≥

 омпан≥¤ Zippo MFG не була оф≥ц≥йним постачальником товар≥в дл¤ арм≥њ, але запит на њњ запальнички був таким великим, що з перших дн≥в в≥йни Ѕлейсделл поставл¤в Zippo сотн¤ми в арм≥йськ≥ ≥ флотськ≥ пункти постачанн¤. —олдат ≥ матрос≥в приваблювали у Zippo над≥йн≥сть, хороша захищен≥сть в≥д в≥тру ≥ вологи та дешевизна.

Zippo час≥в ƒругоњ —в≥товоњ в≥йни в≥др≥зн¤лас¤ в≥д своњх попередниць зовн≥, так ¤к через труднощ≥ ≥з сировиною њх корпуси стали робити з пористоњ стал≥ зам≥сть н≥кельованоњ латун≥. ѓх поверхн¤ зачорн¤лась ≥ була шорсткою. ¬игл¤дали вони трохи незграбно, але краще утримувалис¤ в долон≥ ≥ не блищали, чим дотримувалос¤ св≥тломаскуванн¤.  орпус м≥г за≥ржав≥ти, але механ≥зм, ¤к ≥ ран≥ше, працював без перебоњв. ¬т≥м, Ѕлейсделл, з властивою йому педантичн≥стю, докладав до кожноњ запальнички лист≥вку, де вибачавс¤ за зм≥ни у њњ зовн≥шньому вигл¤д≥, викликан≥ надзвичайними обставинами.

Ќа фронтах в≥йни Zippo набувала нових функц≥й. ¬она використовувалас¤ не т≥льки дл¤ того, щоб прикурити цигарку, але ще й дл¤ розпалюванн¤ багать, подач≥ р≥зних сигнал≥в, в≥д≥гр≥ванн¤ замерзлих рук, та нав≥ть дл¤ з≥гр≥ванн¤ супу в касках.

¬≥дом≥ випадки, коли Zippo р¤тувала житт¤ њњ власникам та њх товаришам. ќдного разу група мор¤к≥в з потопленого корабл¤ продрейфувала на маленькому плоту весь день, а коли настала н≥ч, один з мор¤к≥в запалив свою запальничку ¤к сигнал про допомогу. ѓњ св≥тло побачили з катера, що проходив неподал≥к, ≥ мор¤ки були вр¤тован≥. ≤нший випадок ставс¤ з ек≥пажем п≥к≥руючого бомбардувальника, коли в≥н повертавс¤ на базу п≥сл¤ виконанн¤ бойового завданн¤. Ќеспод≥вано в≥дмовило бортове осв≥тленн¤ ≥, оск≥льки в≥дбувалос¤ це вноч≥, «≥ппо на в≥йн≥штурман не м≥г правильно визначити напр¤мок польоту по затемнених приладах. ƒопом≥г ек≥пажу благополучно приземлитис¤ на своњй баз≥ св≥тло запальнички Zippo. —еред п≥хотинц≥в було чимало випадк≥в, коли Zippo, покладена в нагрудну кишеню к≥тел¤, брала на себе ворожу кулю ≥ р¤тувала житт¤ господарю. ≤стор≥њ, пов'¤зан≥ ≥з Zippo, передавалис¤ з уст в уста ≥, разом ≥з њњ чудовими ¤кост¤ми, зм≥цнювали њњ славу на фронтах ≥ в тилу. ѓњ стали називати Ђкращою подругою солдатаї. Ќа корпусах запальничок видр¤пували ≥мена, ≥н≥ц≥али, дев≥зи, њх прикрашали емблемами, монетами ≥ нав≥ть модел¤ми. ѕопул¤рн≥сть Zippo серед в≥йськових призвела до того, що в 1942 роц≥ компан≥¤ Ѕлейсделла працювала т≥льки на арм≥ю. Zippo було практично неможливо купити в —Ўј в звичайному магазин≥ чи бар≥. —еред населенн¤ в той час був поширений висл≥в: Ђћи тут, вдома, можемо т≥льки мр≥¤ти про те, щоб запалити на в≥тр≥ одним великим пальцем свою Zippoї. јле в≥йна ск≥нчилас¤ ≥, разом з поверненн¤м до мирного житт¤, до своњх шанувальник≥в повернулас¤ ≥ Zippo.

ƒл¤ в≥йськових Zippo з давн≥х п≥р в≥д≥гравала особливу роль ¤к практично Їдине джерело вогню ≥ тепла в найсувор≥ших умовах арм≥йськоњ служби. ¬она була обов'¤зковим атрибутом довгооч≥куваних Ђперекур≥вї ≥ виконувала р¤д додаткових функц≥й ¤к кишенькового дзеркальц¤, сигнального вогню, м≥н≥-пальника ≥ т.п. —олдати американськоњ арм≥њ майже повн≥стю ек≥п≥рувалис¤ за рахунок держави, за що отримали пр≥звисько ƒжи-јй (GI - Government Issue). Zippo ж, незважаючи на свою очевидну корисн≥сть, не входила в список казенних речей ≥ купувалас¤ солдатами за власн≥ грош≥. ÷е вир≥зн¤ло њњ з-пом≥ж ≥ншоњ амун≥ц≥њ ≥ породжувало до нењ особливе ставленн¤ з боку солдат≥в. «≥ппо на в≥йн≥

ѕ≥д час ¬'Їтнамськоњ в≥йни написи ≥ прикраси на Zippo стали повальним ¤вищем. —олдати, перебуваючи в ц≥й пекельн≥й б≥йн≥ п≥д пост≥йною загрозою смерт≥, намагалис¤ в≥добразити на нехитрих запальничках стан своЇњ душ≥ та думки, що пост≥йно њх пересл≥дували. “ому Zippo час≥в ¬'Їтнаму сьогодн≥ Ї найц≥кав≥шим предметом дл¤ колекц≥онуванн¤. Ќа них можна зустр≥ти невм≥ло видр¤пан≥ простим солдатським ножем написи, що проклинають в≥йну ≥ важку солдатську долю. ™ зроблен≥ майстерними п≥вденнов'Їтнамськими граверами малюнки, назви та дати найб≥льш жорстоких битв, карти ¬'Їтнаму, особист≥ посланн¤. Ѕагато запальничок прикрашен≥ емблемами в≥йськових з'Їднань ≥ р≥зними ф≥гурами. «≥ппо на в≥йн≥

ќсобливе м≥сце серед Zippo час≥в ¬'Їтнаму займають запальнички мор¤к≥в —Ўј, ¤к≥ брали участь в р≥чкових бо¤х в дельт≥ ћеконгу. «ображен≥ на них бойов≥ корабл≥ та емблеми флотських п≥дрозд≥л≥в вир≥зн¤ютьс¤ особливою ¤к≥стю ≥ мистецтвом грав≥руванн¤. ¬загал≥ зв'¤зок јмериканськоњ арм≥њ з Zippo MFG.Co до ¬'Їтнамськоњ в≥йни вже перетворивс¤ на давнЇ ≥ близьке сп≥вроб≥тництво. ўе в 40-х роках компан≥¤ почала випускати запальнички з емблемами в≥йськ ≥ в≥йськовими сюжетами. ƒо 60-х рок≥в вже практично кожне в≥йськове з'Їднанн¤ розм≥щувало замовленн¤ на Zippo ≥з зображенн¤м своњх розп≥знавальних знак≥в ≥ к≥льк≥сть Zippo з в≥йськовими логотипами дос¤гла к≥лькох тис¤ч. „асто сам≥ емблеми розробл¤лис¤ дизайнерським в≥дд≥лом Zippo MFG.Co.

ќсобливоњ попул¤рност≥ Zippo набула на флот≥.  ожен в≥йськовий корабель вважав за обовТ¤зок мати власний запас запальничок з≥ своњм логотипом або зображенн¤м самого корабл¤, ¤к≥ видавалис¤ кожному члену ек≥пажу на пам'¤ть п≥сл¤ зак≥нченн¤ терм≥ну служби. ” майн≥ солдат≥в, матрос≥в ≥ льотчик≥в Zippo зайн¤ла своЇ м≥сце пор¤д ≥з такими обов'¤зковими предметами ¤к н≥ж, ложка, рем≥нь, каска, плащ. Ѕ≥льше того, кр≥м своњх практичних функц≥й вона виконувала роль над≥йного друга ≥ тал≥смана. ј Zippo, виготовлен≥ за спец≥альним замовленн¤м ≥з символ≥кою полк≥в, див≥з≥й, батарей, ескадр, корабл≥в, ескадрил≥й ставали в≥дм≥тним знаком цих зТЇднань, зм≥цнювали дух Їдност≥ ≥ товариства серед ветеран≥в та новобранц≥в.

”н≥кальн≥сть зображень на запальничках, њх непроста дол¤ ≥ важлива роль у сувор≥й служб≥ солдат робить в≥йськов≥ Zippo особливо пам'¤тними предметами дл¤ њх власник≥в ≥ бажаними дл¤ колекц≥онер≥в. Lady Bradford

ѕродовжуючи масове виробництво традиц≥йних кишенькових запальничок, компан≥¤ стала розширювати асортимент своЇњ продукц≥њ. Ќа початку 50-х було випущено к≥лька сер≥й елегантних наст≥льних запальничок, механ≥чна частина ¤ких залишалас¤ незм≥нною, збер≥гаючи своњ особлив≥ ¤кост≥: над≥йн≥сть, в≥трозахисн≥ ≥ легк≥сть в застосуванн≥. ƒо зовн≥шнього ж виду додалас¤ особлива витончен≥сть.

ƒл¤ ж≥нок були випущен≥ модел≥ Lady Bradford ≥ Corinthian. „олов≥кам б≥льше пасували Bancroft ≥ Moderne. Ќезабаром номенклатура вироб≥в компан≥њ Zippo MFG стала поповнюватис¤ предметами, що не в≥днос¤тьс¤ до запальничок. “епер в набор≥ агента Zippo були присутн≥ брелоки, складан≥ нож≥, м'¤ч≥ дл¤ гольфу, авторучки, р≥зн≥ пр¤жки ≥ кл≥пери. –азом ≥з тим компан≥¤ активно продовжувала випуск рекламних Zippo.

« 1956 року дл¤ нанесенн¤ грав≥юванн¤ на корпус≥ Zippo став застосовуватис¤ метод х≥м≥чного травленн¤ металу. ÷е дозволило ускладнити малюнок, зробити його багатобарвним та б≥льш детальним. –екламн≥ Zippo стали схожими на полотно художника. ƒе¤к≥ з них ¤вл¤ли собою справжн≥ витвори мистецтва. Ѕагато компан≥й швидко зрозум≥ли, що Zippo Ї ≥деальною перманентною рекламою в кишен≥ кожного споживача. ƒл¤ самоњ ж Zippo MFG Company рекламна продукц≥¤ не лише приносила значний прибуток, а й спри¤ла закр≥пленню у св≥домост≥ споживача образу Zippo ¤к нев≥дТЇмноњ частини американськоњ д≥йсност≥. —аме тому особливе м≥сце в рекламн≥й пол≥тиц≥ ф≥рми в≥дводилос¤ сп≥впрац≥ з компан≥¤ми, ¤к≥ представл¤ли так≥ Ђамериканськ≥ реал≥њї, ¤к Coca-Cola, PANAM, л≥таки Lockhead, Boeing, бритви Gillette. Zippo Marlboro

“а найб≥льш усп≥шною була робота з тютюновими корпорац≥¤ми. ¬ к≥нц≥ 50-х Philip Morris використовував Zippo разом ≥з незм≥нними ковбо¤ми ≥ к≥ньми у своњй масштабн≥й рекламн≥й кампан≥њ. « тих п≥р Zippo ≥ Marlboro Ц нерозд≥льн≥. Ќезабаром реклами Zippo вже давали б≥льше 40% вс≥х доход≥в компан≥њ. ≤ разом ≥з розширенн¤м њх виробництва все б≥льшого значенн¤ набували барвист≥ Zippo ¤к предмети колекц≥онуванн¤.

÷е с≥мейство Zippo, розпочате ще в повоЇнн≥ роки так званоњ спортивноњ сер≥Їю, з часом вид≥лилос¤ в особливу групу вироб≥в Zippo ≥ в даний час приносить найб≥льш стаб≥льний прибуток компан≥њ. «авд¤ки майстерност≥ ≥ неск≥нченн≥й фантаз≥њ дизайнер≥в Zippo близько 70-80% вс≥х запальничок купуЇтьс¤ в ¤кост≥ подарунка. ѕричому дарують њх не обов'¤зково курц¤м. ƒл¤ багатьох Zippo Ц це предмет мистецтва ≥ колекц≥онуванн¤. ≤ ¤ких т≥льки сюжет≥в не побачиш на колекц≥йних Zippo! „ого варта сер≥¤ NASA, присв¤чена косм≥чним польотам. јбо в≥йськова сер≥¤, в ¤к≥й можна знайти емблему майже кожного з'Їднанн¤ јрм≥њ —Ўј.Zippo Moonlanding

ј в р≥зноман≥тних спортивних сер≥¤х зустр≥чаютьс¤ не лише емблеми та написи, а й справжн≥ фотопортрети в≥домих спортсмен≥в. Zippo з ≥нкрустац≥Їю, Zippo камуфл¤жн≥, Zippo дзеркальн≥, Zippo м≥дн≥, латунн≥, ср≥бн≥, позолочен≥ ≥ т.д.

Ќа батьк≥вщин≥ Zippo в м. Ѕредфорд (штат ѕенс≥льван≥¤) Ї великий музей Zippo, де з≥бран≥ вс≥л¤к≥ запальнички ≥з найр≥зноман≥тн≥шими ≥стор≥¤ми. “ут Ї зали експериментальних моделей, прототип≥в Zippo, зламаних ≥ в≥дремонтованих Zippo, шедевр≥в дизайну ≥ легендарних Zippo, колекц≥йних Zippo ≥ сучасних розробок.

ƒе¤к≥ експонати музею викликають особливий ≥нтерес. Ќаприклад, в одному ≥з зал≥в б≥л¤ фотограф≥њ величезною п≥вн≥чноњ щуки, сп≥йманоњ в озер≥ ќнењда недалеко в≥д  л≥вленда, стоњть старенька запальничка, вит¤гнута рибалками з черева ц≥Їњ рибини. ѕодив викликаЇ нав≥ть не те, що Zippo ¤кось потрапила у пащу щуки, а те, що вона працювала, коли њњ вит¤гнули зв≥дти, ≥ працюЇ до цих п≥р.

” зал≥ легендарних Zippo знаходитьс¤ запальничка, ¤ка належала незм≥нному тренеру команди округу  олумб≥¤ з американського футболу 30-х рок≥в Ћу Ћ≥ттлу. ѕ≥д час ф≥налу  убку Ўтат≥в у 1934 роц≥ сталас¤ надзвичайно сильна злива. ѕотоки води розмили майданчик, ≥ гравц¤м було важко д≥статис¤ з одного к≥нц¤ пол¤ до ≥ншого. јле матч тривав. Ћу нервово ≥ багато курив, запалюючи сигарети своЇю Zippo, ¤ка жодного разу не в≥дмовила, незважаючи на те, що сам Ћу промок до к≥сток.

“ам же стоњть улюблена запальничка найв≥дом≥шого в≥йськового фотографа ƒжозефа ƒжона –озентал¤ з його монограмою JJR. ÷¤ Zippo чудова тим, що нагадуЇ про легендарну фотограф≥ю, зроблену –озенталем 19 лютого 1945, коли п≥сл¤ кровопролитних боњв американськ≥ морськ≥ п≥хотинц≥ зайн¤ли ¤понський остр≥в ≤во ƒж≥ма ≥ встановили јмериканський прапор на вершин≥ —ур≥бач≥, вс≥¤ноњ солдатськими к≥стками. ‘отограф≥¤ була наст≥льки вдалою, що њњ в≥дразу опубл≥кували в ус≥х пров≥дних американських журналах ≥ газетах, ≥ вона стала свого роду пров≥сником зак≥нченн¤ в≥йни саме в той час, коли јмериканська арм≥¤ мала труднощ≥ на тихоокеанському фронт≥ ≥ несла велик≥ втрати.

” зал≥ курйоз≥в Ї Zippo, що належить сержантов≥ десантнику “орну. ѕ≥д час одного з≥ стрибк≥в при розкритт≥ парашута сержанта “орна сильно смикнуло, ≥ його Zippo вилет≥ла з нагрудноњ кишен≥ ≥ полет≥ла на землю з висоти 1100 фут≥в (близько 400 м.).  оли “орн приземливс¤, його товариш вручив йому запальничку, знайдену неподал≥к у пол≥.  ришка в≥дкрилас¤ насилу, але запальничка спалахнула миттЇво.

 урйозн≥ ≥стор≥њ з Zippo продовжуЇ запальничка монтера –ассела  лун≥. ѕ≥д час ремонту пакувальноњ машини штанина його брюк потрапила в шестерню, ≥ його стало зат¤гувати всередину агрегату. –ассел в≥дчайдушно намагавс¤ вив≥льнитис¤, але механ≥зм був сильн≥шим, ≥ його невблаганно вт¤гувало в машину. Ќеспод≥вано механ≥зм зупинивс¤. –ассел став зв≥льн¤ти штанину ≥ ви¤вив у кишен≥ брюк запальничку, ¤ка, застр¤гши в шестерн¤х, застопорила машину. Ўокований –ассел вит¤гнув свою Zippo ≥з шестерень ≥ запалив. ¬она працювала, хоча ≥ була трохи пом'¤та. 400 million Zippo

” зал≥ слави Zippo виставлен≥ запальнички, що в≥дображають у своњх грав≥руванн¤х та емал¤х всю ≥стор≥ю јмерики не г≥рше, н≥ж картинна галере¤ чи фотовиставка. ”с≥ в≥йни ≥ в≥йськов≥ конфл≥кти, що сп≥ткали —получен≥ Ўтати починаючи з 30-х рок≥в ’’ стол≥тт¤, знайшли своЇ в≥дображенн¤ на простих корпусах маленьких, але потр≥бних Zippo. ¬с≥ головн≥ спортивн≥ под≥њ та св≥тов≥ дос¤гненн¤ американських спортсмен≥в були в≥дзначен≥ випуском спец≥альних сувен≥рних Zippo. ѕод≥њ громадського житт¤ крањни та дос¤гненн¤ науки також не були забут≥ Zippo MFG Co. ЌемаЇ жодного косм≥чного польоту, об≥йденого увагою компан≥њ.

” зал≥ шедевр≥в Zippo р≥знобарвн≥ емал≥ та грав≥юванн¤ просто вражають фантаз≥Їю художник≥в ≥ майстерн≥стю гравер≥в. ” той же час зал сучасноњ продукц≥њ по-справжньому дивуЇ  ишеньковий н≥ж Zippoр≥зноман≥тт¤м вироб≥в Zippo MFG Co. “ут, кр≥м запальничок та аксесуар≥в до них, можна побачити брелоки, складан≥ нож≥, шкатулки, годинники, авторучки, ремен≥, рукавички, капелюхи, кепки, джинси...

«авершити екскурс по музею Zippo буде доречно словами про те, що Zippo ≥з самого дн¤ свого народженн¤ пройшла разом з јмерикою 80 рок≥в ≥ разом ≥з нею пережила ≥ ¬елику депрес≥ю, ≥ пер≥од розкв≥ту, ≥ в≥йни, ≥ науков≥ в≥дкритт¤, була п≥ддана впливам моди, зм≥нам у культурному житт≥ крањни та ≥ншим тривалим та короткочасним ¤вищам, але сама залишилас¤ практично незм≥нною, такою ж над≥йною ≥ довгов≥чною, ¤к при народженн≥. ƒобре було б, ¤кби вс≥ дос¤гненн¤ нашоњ епохи волод≥ли цими ¤кост¤ми!


Ѕезкоштовний дизайн в≥д студент≥в




каталог сайт≥в



ћ≈“ј - ”краина. –ейтинг сайтов
Используются технологии uCoz